יום רביעי, 12 באוגוסט 2020

כל מה שצריך לדעת על פאזלים, הרכבה, מסגור ועוד טיפים משמחים

 

אני אוהבת פאזלים! 

 בפוסט הזה ארכז את כל השאלות שאני הכי נשאלת בקשר לפאזלים

פאזל פרחים של קווליני ממוסגר ותלוי אצלי בחנות

אתחיל מהסוף- מסגור הפאזל

פאזלים שתרצו למסגר דורשים חשיבה ותכנון מראש. 

מה שאני עושה זה מבררת את מידות הפאזל וניגשת לחנות המסגרות שדרכה אמסגר לבסוף (לירושלים- ממליצה בחום על דודו ממסגרות מוניטין ברחוב אבן ישראל 5). 

הפאזלים של קווליני הם בגודל 55*70 ס"מ.

בחנות המסגרות ישמח לתת לכם 2 קרטונים גליים (כי זה אומר מבחינתם שתמסגרו אצלם) בגודל המתאים (טיפה יותר, 60*80 ס"מ).

עוד הצטיידות שהיא לא חובה אך מומלצת- דבק פאזלים. את שלי קניתי בחנות פאזלנד. עלה לי 50 ש"ח. 


הדבק שקוף ומגיע בבקבוק שבקצה הוא ספוגי (כמו של משחת נעליים). הוא מדביק את החלקים אחד לשני ולא משאיר סימנים. השלב הזה לא חובה אבל החלופה היא להגיע עם הפאזל לא מודבק לחנות המסגרות ולקוות שלא יתפרק בדרך! כאחת שמתניידת בתחבורה ציבורית, זה לא משהו שאני יכולה לסמוך עליו שיקרה, לכן אני מעדיפה להדביק את הפאזל.

מי שלא רוצה להדביק- לשים קרטון גלי מכל צד ולסגור את הצדדים כך שיגיע בשלום לחנות המסגרות.

עלויות המסגור- תלויות בעצם בסוג המסגרת שתבחרו. אני מעדיפה להשקיע במסגרת עץ ולא פלסטיק. המסגור עלה לי 180 ש"ח.

הרכבת הפאזל

תכננו מראש איפה אתם הולכים להרכיב אותו. רצוי מקום עם תאורה טובה , מקום בגובה נוח. מקום שלא קריטי אם ייתפס עד שהפאזל יושלם. אחד הדברים הכי מבאסים שקורים זה שחתיכה הולכת לאיבוד. נסו להימנע מזה ולרכז את כל החלקים במקום אחד מסודר.

שולחן תפירה שהסבתי לשולחן פאזלים


כולם יודעים שקודם כל מתחילים עם מיון החלקים לפי מסגרת וכל השאר. מרכיבים את המסגרת ואז ממיינים את כל השאר לפי צבעים. אני הרכבתי את פאזל הפרחים אז היו לי הרבה קבוצות לפי הצבעים השונים של הפרחים. 

חלוקת החלקים לפי צבעים

הרכבת פאזל לוקחת זמן- זה לא זבנג וגמרנו! בתור מרכיבה לבד (ולא בפורום משפחתי) זה לוקח לי זמן ואני עושה הפסקות וחוזרת להרכבה בזמנים אחרים. לא מסיימת ביום בו התחלתי.

אם קשה באזור מסוים, לא להיתקע...תנסו כיוון אחר ואולי משם תבוא ההתקדמות.


אם עשיתי לכם חשק לפאזלים- יש אצלי בחנות את הפאזלים הכי משמחים שיש!

מיקרופאזלים- למי שחתיכות קטנות מאתגרות אותו!

 לילך








 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה