יום רביעי, 28 בינואר 2015

איך נולד העסק שלי?

איך נולד העסק שלי?

ידעתי שאני רוצה להיות עצמאית לפני הרבה שנים אבל רק באפריל 2012 עשיתי משהו שיקדם את הענין. נרשמתי לקורס "פתיחת עסק" של מט"י- מרכז לטיפוח יזמות בירושלים. מדובר בקורס של 10 מפגשים, כל מפגש מוקדש להיבט אחד של ניהול העסק. במפגש הראשון עשינו סבב היכרות וכל אחד אמר מספר מילים על עצמו. כשהגיע תורי אמרתי: קוראים לי לילך וידל ואני אפתח חנות מתנות. הרבה התרשמו מהמשפט שלי כי אני הייתי היחידה שאמרה חד משמעית מה היא רוצה. מדי פעם כשיוצא לי לפגוש אנשים מהקורס ברחוב הם לא מופתעים שיש לי חנות... הייתי כל כך חד משמעית בענין.

בזמן שנרשמתי לקורס עבדתי במשרה מלאה בתור מנהלת משרד. ביקשתי מהבוס פעם בשבוע לצאת מוקדם כי נרשמתי לקורס פתיחת עסק. הוא הבין שאני עם חצי רגל בחוץ וביקש שאתן לו דד ליין- מתי אני עוזבת. עוד לא התחיל הקורס והוא כבר רצה שאתן תאריך... לא היתה לי תשובה עם תאריך כי אני בעצמי לא ידעתי מתי ולאן אעזוב. 

באחד המפגשים בקורס המרצה ביקש שנרשום איזה צעדים יקדמו אותנו לפתיחת העסק ואני רשמתי- להתחיל לעבוד בחנות מתנות שכבר עובדת כדי להיכנס לעניינים וללמוד מלמטה. המרצה שאל למה אני לא עושה את זה ולי היו מלא תירוצים...יש לי עבודה במשרה מלאה, אין לי זמן ועוד שלל תירוצים.

הדחיפה הקלה הזאת גרמה לי ללכת לחפש עבודה בחנות דומה לחנות שאני רוצה לפתוח. הלכתי לנחלת שבעה לחנות של אומנות ויודאיקה ואחרי ראיון עם הבוס התחלתי לעבוד שם. את החפיפה שהוא עשה לי כתבתי במסמך לטובתי ולטובת הנחפפות הבאות. למדתי ממנו הרבה (בכל זאת עם ניסיון של 18 שנים אי אפשר להתווכח). עבדתי שם שנה ואין ספק שזה נתן לי כלים להמשך דרכי העצמאית. זה היה צעד חכם.

בעבודה של המשרה המלאה הבוס כבר הפסיק לשאול מתי אני מתכננת לעזוב ופשוט נקב תאריך סיום שהשתלב בדיוק עם נסיעה לארה"ב שתכננתי. החל מה-1.11.12 הייתי ללא עבודה. חיפשתי מקום לחנות והיו כמה מקומות על הפרק... אחד מהם ליד הבית במתחם שהיה אמור להיפתח ב-1.1.13 ועד עצם היום הזה הוא לא נפתח... היה לי מזל לצאת משם בזמן. עוד מיקום שרציתי היה ברחוב הלל במרכז העיר אבל גם שם לא הסתדר. את המיקום הנבחר בהתחלה שללתי כיוון שבעל הבית סיפר לי שיש תכנון עתידי לבנות מעל החנות ובתקופה הבניה החנות תהייה סגורה שלושה חודשים. לא רציתי להכניס ראש בריא למיטה חולה ולכן חיפשתי מיקום אחר. אחרי שלושה חודשים שישבתי בבית ללא התקדמות עם העסק (כן קיבלתי הצעות לעבודה בענף המלונאות שאותו עזבתי), פניתי שוב לבעל הבית והפעם הלכתי על זה עד הסוף. מדברים על הבנייה הזאת מעל לעשור...כשזה ייקרה זה ייקרה. חתמנו על חוזה וקיבלתי מפתחות באפריל 2013.

את החנות שלי פתחתי ב-31.5.13- זה היה יום שישי והייתי נחושה לפתוח ביום האחרון של חודש מאי ולא לחכות ליוני... במיוחד לאור העובדה שאת המפתחות לחנות קיבלתי כמעט לפני חודשיים (!!). השיפוץ לקח זמן, חיכיתי למעצבת שתחזור מחו"ל והזמן עבר לי כמו נצח...רציתי כבר לפתוח. מלא סחורה שהזמנתי כבר חיכתה בבית לשעת השין.

החנות שלי פתוחה שנה ושבעה חודשים ואין גאה ממני :)

J'aime מתנות משמחות
אבן ישראל 1 (פינת יפו 57) מרכז העיר ירושלים
יש גם חנות און ליין: https://www.my-stores.co.il/jaime
בואו לבקר,
לילך




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה