יום ראשון, 2 בדצמבר 2018

איך גרפיטי נולד


אני מאוד אוהבת אומנות במרחב העירוני ואפילו פתחתי עמוד בפייסבוק שנקרא "אומנות עירונית בירושלים"- לשם אני מעלה צילומים של גרפיטי שאני נתקלת בו ברחבי העיר.
לאחרונה נתקלתי יותר ויותר בגרפיטי שלידו היה כתוב "ועדת קישוט". מצאתי אותם בפייסבוק ושלחתי הודעה אם הם גם מתעסקים עם ציור על תריס של חנות. לשמחתי הם ענו בחיוב וקבענו פגישה.

לקראת הפגישה כתבתי לעצמי נקודות של מה אני רוצה שיהיה בעצם. היה לי ברור שזה חייב להיות משהו משמח ומאוד רציתי שאנשים יצטלמו איתו.

דוד ויעל מועדת קישוט קצת נלחצו ולא ידעו אם אנשים יצטלמו עם מה שהם יציירו... באמת שאי אפשר לדעת מראש אם אנשים יתחברו וירצו להצטלם עם זה.

בחרתי ברעיון של מטריה כמחווה למטריות הצבעוניות שמקשטות את רחוב יואל משה סלומון מדי שנה בקיץ.



רחוב המטריות- תמונה מהקיץ


סיכמנו על צבעים- ורוד וצהוב - צבעים שאני מאוד אוהבת והם גם מככבים בלוגו של החנות וטורקיז - צבע שמאוד אהוב עליי. אני גם מאוד אוהבת את השילוב של שלושתם.


דוד שלח לי 3 הדמיות- פעם המטריה ישרה, פעם המטריה נטויה ופעם שהמטריות הקטנות בנטיה.


בסקר שערכתי בפייסבוק ובאינסטגרם ענו מעל 1000 איש והוחלט ברוב קולות שהמטריה הנטויה היא המנצחת. האמת שגם אני הייתי בעדה ושמחתי שהיא נבחרה.


קבענו ליום שלישי בערב, מיד לאחר סגירת החנות לביצוע העבודה והגעתי במיוחד (עבדתי בוקר באותו היום). הייתי בשלבים ההתחלתיים וכשעזבתי זה עוד לא היה נראה טוב... הלכתי לישון קצת מודאגת ומצפה מאוד לבוקר לראות את התוצאה הסופית.

הלכתי לישון קצת מודאגת...ככה זה היה נראה בלילה


לשמחתי, עוד לפני שהגעתי לחנות בבוקר, לקוחה של החנות עברה ברחוב, צילמה ופרסמה את התמונה על קיר הפייסבוק של החנות. זה היה כל כך מהמם והרגיע אותי שהכל בסדר ושיצא מושלם. 






כשהגעתי לחנות ביקשתי מהשכנה שלי שתצלם אותי ואחר כך צילמתי אותה וקיבלתי עשרות תגובות מפרגנות.








ממש בא לי שכולם יצטלמו עם הגרפיטי, יעלו את התמונה ויתייגו #jaimejlm כך שכל התמונות ירוכזו בגלריה אחת.

מחכה לראות תמונות יצירתיות, בשלל פוזות מעניינות. עם חיית מחמד, עמידת ידיים, ילדים שתמיד גונבים את ההצגה וכו'.

אמא שלי המדליקה

אריק ומעריצה

עכשיו זה לא שאני לא רוצה שתבקרו בחנות...אבל את הגרפיטי ניתן לתפוס רק בשעות שהחנות לא פעילה... לפני השעה 10:00 ואחרי 20:30 בימי חול. בשישי לפני 9:30 ואחרי 14:00 עד מוצ"ש.

כתובת: יואל משה סלומון 19 נחלת שבעה ירושלים (מרכז העיר)
באינסטגרם: www.instagram.com/jaimegifts


לילך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה